Sayfalar

8 Aralık 2010 Çarşamba

Arttırılmış Gerçeklik Çalışması 03 - Kod Adı: Beyto

   Sanal Gerçeklik uygulamalarımdan en yeni ve en eğlendiğim çalışmama geldi sıra. Bu çalışmamda ev arkadaşım Beytullah KILIÇ kendi şiirlerinden bir tanesi olan "Zakkum Tadında Teselli"yi okuyarak bana yardım etmiş bulundu :)

   Zamanında dediğim gibi "Birisi çıkıp ders kitabınızdaki konuyu size anlatacak" işte o güne adım adım yaklaşıyorum :)
 
   Şimdi kısaca çalışmamdan bahsedeyim; öncelikle bu bir deneme çalışması olduğu için tam verimli bir sonuç elde edemediğimi söylemem gerekir zira Beytullah'ın çekimini yaptığım webcam'in çözünürlüğü pek iç açıcı değildi. Üstelik ses kaydı da yapmadığı için MP3 player'ımın ses kaydını kullanmak zorunda kaldım. Bunları eş zamanlı hale getirip birleştirdikten sonra arkaplanı temizlemek zorunda kaldım ki en çok sıkıntı yaşadığım kısım burası oldu zira profesyonel stüdyolardaki gibi ekipmana sahip değilim. Ben de isterdim bir adet yeşil ekranımın olmasını ama olsun evimin duvarı da işimi gördü :D

Yine Aynı Markerı Kullandım.
   Diğer bir sıkıntı yaşatan nokta ise Flash'ın bu videodaki sesi kabullenememesiydi ki sanırım bunun nedeni benim videoyu çevirirken "stereo" ses kullanmamdan dolayıydı. zira "mono" yapınca videodaki sesi sorunsuz kabul etti. Hal böyle olunca iş benim için daha kolay tabi. "mono"yu kabul etmeseydi harici ses dosyası yüklemek zorunda kalacaktım ki bu da senkron problemlerini beraberinde getiriyordu ve hiç çekilmiyor.. şansıma bu problemi de mono yardımıyla atlatmış oldum. Belki de daha farklı bir sorun vardı temelinde ama olsun, malum bilgisayar bu hiç belli olmaz bazen sağı solu :)

   Dediğim gibi bu daha ilk aşaması sadece ve deneme amaçlı bir proje. Bir sonraki versiyonunda daha iyi çekilmiş bir video ve daha iyi bir ses kaydı ile gelmeyi planlıyoruz. Ayrıca fondaki telefon sesine aldanmayın bir daha sil baştan kayıt yapmak istemediğimiz için bu şekilde devam ettik :) artık bu küçük detayları da mazur görün lütfen :) Projenin çalışması için yine yandaki marker'ın çıktısını almanız veya da çizimini yapmanız gerekmektedir. Konu ile ilgili önceki yazılarımı okursanız daha detaylı bilgi edinebilirsiniz:

    Arttırılmış Gerçeklik Çalışması 02
    Arttırılmış Gerçeklik Çalışması 01
  
Projeye ulaşmak için tıklayınız. İyi eğlenceler, kolay gelsin :)

2 yorum:

  1. selam dostum beytoyu sanal gerçeklikle yeniden yaratmışsın :D
    çok hoş olmuş :) selam söyle beyto ya

    YanıtlaSil
  2. Sağolasın medo, iletirim selamını :) bu daha yolun başı devamını getireceğiz inşallah ama düzgün ekipman olsa elimizde :)

    YanıtlaSil