Sayfalar

2 Mayıs 2011 Pazartesi

ve yeni bir dönemin başlangıcı: Away3D 4.0 Alpha – “Broomstick”



    KPSS sağolsun güncel gelişmeleri takip edemiyordum. Dün merak edip de Away3D'nin neler yaptığına baktığımda bu şaşırtıcı gelişmeyi gördüm. Meğer Away3D "Broomstick" kod adlı 4. sürümünü biz kullanıcıların hizmetine sürmüş. Yazık bana ki bu gelişmeleri birebir takip edememişim :( Bunun heyecanıyla hemen kütüphaneyi indirdim ve sitesinde verilen örnekleri denmeye çalıştım, ne gelişmeler olduğunu görebilmek için. Ancak tahmin ettiğim gibi de benim bilgisayarda çalışmadı. Sitesindeki yazıları okuduğumda Adobe'un Flash Player 11'i çıkardığından bahsediyordu. Kendi kendime  "Adobe ne ara yeni sürümünü çıkardı ki Flash Player'ının, onu da göremedik? O kadar mı gelişmelerden uzağım?"  " diye paralanırken, yeni sürüm daha Adobe Labs'da yer almakta olduğunu gördüm :)

Performans Açısından Oldukça Başarılı Bir Çalışma
    Adobe Flash Player Incubator kod adlı 11. Flash Player versiyonuyla Away3D'nin güncel sürümü olan 4.0'ın projelerini çalıştırabilmekteydim artık. Hevesle örnekleri denedim ve bu büyüye kendimi kaptırdım bir anda. Gayet başarılı örneklerdi bu seferkiler, ha önceki sürümler için laf ettiğim sanılmasın. Artık Away3D kendi kalitesini ve farkını giderek ortaya koymakta olduğunu en azından bana göstermiş oldu. Performans açısından zorlandığım veya projelerimin hantallaştığı zamanlar olmuştu ama bu örnekler bana oldukça yenilikçi bir sürümün geldiğini göstermiş oldu. Özellikle su olayına ve karakter modellemelerine ait projelerı oldukça başarılı buldum.

Kafa Modelinin UV Kaplama Malzemeleri


    Kafa modelinde 17684 adet üçgen yüzey bulunmakta ve benim bilgisayarım ( 4GB 800mHz Kingston RAM, 2.7 Athlon X2 5000+ işlemci, Shapphire 3870 512MB, 256bit ekran kartı ) için toplamda en fazla 62MB RAM harcadığını gördüm ki beni hiç yormadı.

    Aşağıdaki resimlerde ise diğer hazır projelerin çalıştırılması sonucunda aldığım resimler mevcut. Bu resimlerdeki durumu gösteren pencereler incelendiğinde de gelişimi göreceksiniz.

    Su projesi'ni Ogre3D'nin okyanus projesinde görmüştüm ancak onun Flash'a uyarlanmasına daha biraz daha yol vardır diye düşünürken 4.0 sürümünde bunun sandığımdan daha da erken gerçekleştiğini görmüş oldum ki mutluluk vericiydi böylesine kaliteli ve sorunsuz bir su projesini çalıştırmak.

    Kazların oluşan proje için de verilen bilgi penceresinde yaklaşık olarak 190.000 polygon ifadesi yer almasına karşın maksimum 38MB'lık RAM harcadığını gördüm.

    Sizi bilmem ama bu gelişmeler beni oldukça heyecanlandırdı ancak halihazırda KPSS'denen illet yüzünden bu projelere el atamıyorum daha doğrusu atmak istemiyorum zira insan kendini kaptırabiliyor :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder