Sayfalar

5 Ekim 2011 Çarşamba

sonunda o gün geldi işte :)

Evet artık an itibariyle şu yazıyı da gördüm ya "You have version 11,0,1,152 installed". Bunlar mutluluk göz yaşları :) Tabi şaka bir yana sonunda Adobe Flash Player 11'i çıkarmış bulunmakta. Artık ne zaman yeni bir güncelleme ile değişiklik yapacaklar derdi stresi kalmadı bende şükür ki :) Sonunda ne BETA ne de Release Candicate...

Hepimize bu gelişme hayırlı uğurlu olsun o zaman :)

Bir de hazır yeri gelmişken Away3D'nin forumunda ve birkaç başka kişide daha gördüm bu derdi: "Kurulu olan bir flash player nasıl kaldırılır?" ve kendi yaşadığım bir dert olarak da FP11 Adobe'un sayfasına taşınmadan önce yani hâlâ geliştirilmekte olduğu dönemde Labs'da yer almaktaydı ve haliyle Debugger'ları da oradaydı ama şimdi FP11'in Debugger'ını neredeydi :)  Bi' hevesle kurmuş olduğum FP11'in debugger'ının RC Debuggerıyla uyumsuz olacağı aklıma dahi gelmemişti o heyecanla. Çünkü halihazırdaki projelerimi yeniden değiştirmek zorunda kalabileceğim düşüncesi bile beni yormaya yetiyordu ancak düşündüğüm gibi olmadı ve güncel sürüm tek bir problem haricinde sorunsuz bir şekilde çalıştı ki o da Debugger'larının uyumsuzluğuydu. Hemen küçük bir araştırmanın ardından da tüm problemlerin çözümü meğer bu sayfada olduğunu gördüm. Güncel sürümün ve bir önceki stabil sürümün debugger'larını ve uninstal'ları burada mevcut. Ayrıca Adobe'un bu sayfasında da detaylı bir şekilde unistall sürecinden bahsedilmiş.

Aşağıdaki resimler araba oyunumun biraz daha geliştirilmiş haline ait.
  • Gölge sistemini biraz daha geliştirdim. 
  • Işıklandırma sisteminde hala biraz problem var malesef :)
  • Hız ibresi ile haritayı ekledim
  • Oyun içindeki nesneleri kontrol noktası ( checkpoint ) olarak kullanmak istiyorum. Bu yüzden onların dinamiğini hala aktifleştirmedim. Şu anda sahnede boş boş duruyorlar :)
  • Sağolun Away3D Bloom Filter geliştirmiş hemencecik sahneme ekleyiverdim. 
  • Şimdilerde kamera sistemi üzerinde çalışıyorum. Kamera açısını değiştirebilmek için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder