Sayfalar

22 Eylül 2011 Perşembe

ve away3d 4.0 Alpha başlar.

  Çok Önemli Not - En Yenisi :) Bu yazıda bahsettiğim proje Flash Player 11 BETA sürümüne uygundur. Adobe Labs Flash Player 11'in Release Candicate sürümünde yapılan değişiklikler projenin çalışmamasına neden olacaktır. Yani en güncel sürümüyle şu andaki proje açılmayacaktır malesef. En yakın tarihte güncel haline uygun bir versiyonunu düzenleyip yükleyeceğim.

Yakın tarihte çıkmış bulunan Away3d'nin son sürümü olan Broomstick kod adlı sürüme ve Adobe'un geliştirmiş olduğu "Molehill" teknolojisine "flash, kaderi ve diğerleri... bir geri dönüş hikayesi..." ve "ve yeni bir dönemin başlangıcı: Away3D 4.0 Alpha – “Broomstick" adlı yazılarımda değinmiştim.O dönem KPSS denen illet yüzünden çok fazla ilgilenemdiğim bu alana şimdilerde yeniden dönüş yaptım ve iki gün önce ilk projemi yapmış bulunmaktayım. Bu projede herhangi bir amaç gütmedim. :) maksat Away3D'nin ve FP11'in kapasitesini sınamaktı. FP10 iken hayli sıkıntılı anlar yaşadığım aşikardı ancak artık şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki çok yakında 3D'nin eksik olmadığı bir internet ortamı bizi bekliyor olacak gerek Molehill ile gerekse de WebGL ile :)
"Bump" veya "Normal" adı verilen bir kabartma tekniği.
Şimdi projeme değinecek olursam yukarıdaki boşluk benim çalışmama ait. ( Olur da açılmazsa veya FP11 kurmamış olanlar için de fikir vermesi açısından birkaç tanıtıcı resim ekledim ) Malesef ki dışarıdan çağırdığım diğer dosyalarla birlikte yükleyebileceğim bir sunucum olmadığı için Google Sites'e yükledim ancak gelin görün ki sebebini anlamadığım halde projeyi hantal bir şekilde oynatmakta. Eğer ki açılacak olursa sol üst köşedeki durum panelinde göreceğiniz RAM değerlerinin üçte biri oranında düşük bir miktarı kullanmakta aslında en azından kendi bilgisayarım adına böyle ama burada neden böyle davrandığından emin değilim. Kendi HTML dosyasından projeyi açtığım zaman tam performansıyla çalışmakta. Ancak o HTML dosyasını açmama da Google sağolsun izin vermiyor. Bu yüzden projeyi bende sıkıştırıp sunucuya yükledim. İsteyenin indirip bir de öyle görebilmesi için. İndirdikten sonra da projeyi Flash Player 11'in kurulu olduğu tarayıcıdan açmayı deneyeyiniz. Zira Default Player olarak 11 yerleşmiyor bilgisayarınıza, önceki sürüm neyse o kalmaya devam ediyor. O yüzden SWF dosyasının yerine HTML dosyasını açmaya çalışmayınız. İndirmek içinse tıklayınız :)
Sahneye yerleştirilmiş nesnelerin ve ışıkların ayar menüsü
Şimdi "Vay arkadaş sen demedin mi bu performanslı bir sürüm! Neden böyle hantal çalışıyor?" kısmını böylece hallettiğimizi düşünüyorum; keşke rahatlıkla projelerimi yükleyebileceğim bir alanım olsaydı diyerek devam ediyorum :)
Normal Texture özelliği
Projeyi yaparken ilk defa Flex kullanmış olamanın getirdiği eksikliği içimde bol bol hissettim ancak ne kadar da kullanışlı olduğunu görünce ayrı bi sevdim :) Bu proje dahilinde eklemek istediğim Component'ları eklemekte hayli sıkıntı yaşadım ama sonra öğrendim ki bu Component'lar meğer Flash Professional'ın kendi özelliğiymiş ve Flex içinde barındırmıyormuş dolaylı olarak da bir şekilde kullanmak istediğimiz componentları çağırmamız gerekteymiş. Bunun için şöyle bir yöntem izleniliyor ki çok da hoşuma gitti;
  • Flash Professional'da bir çalışma açıp içine istediğimiz componentları yerleştiriyoruz. 
  • Componentların sahnede olmasının bir önemi yok yeter ki kütüphanemize yerleşmiş bulunsun.
  • Çalışmamızın "Publish Settings" kısmında "Flash" çıktısını seçiyoruz 
  • Flash Ayar Sekmesinde "Export to SWC" seçeneğini onaylıyoruz ve Publish ediyoruz.
  • Projemizisi kaydettiğimiz yerde bulunan "projeadi.swc" dosyamıza gözümüz gibi bakıyoruz sonra da :)
Şimdi yaptığımız bu SWC dosyası ne işe yarar diyecek olursak şöyle kısaca artık onun bir harici component kütüphanesi olduğunu söyleyebiliriz. İçerisinde ise bizim Flash projesine dahil etmiş olduğumuz componentları barındırdığını bilmemiz yeterli. Kod kısmında ise bu componentların ihtiyaç duyduğu tüm diğer kütüphanelerin de ekli olduğunu göreceksiniz.

4 yorum:

  1. Vay arkadaş sen demedin mi bu performanslı bir sürüm! Neden böyle hantal çalışıyor hatta çalışmıyor :D

    YanıtlaSil
  2. :D çok güldüm esat ya valla iyi demişsin :D ama çalışmıyorsa eğer şöyle söyleyeyim Flash Player 11 var mı sende yoksa çalışmayacaktır ve sadece siyah ekrandan ibaret olacak veya da hata penceresi çıkaracaktır. eğer varsa ve yine çalışmıyorsa projeyi indirmeyi dene istersen. eğer yine de çalışmıyorsa diyecek birşey bulamadım valla sanırım hata benim kod yazımındadır.
    yazının devamını getiremedim devam edecektim yarım kaldı dün :D

    YanıtlaSil
  3. Olmuyo böyle Alper çalışmayan şeyler koyuyosun buraya :P

    Şaka bir yana Flash player versiyonunu yükseltip bi denim ben en iyisi

    YanıtlaSil
  4. Esat inanmayacaksın artık bende de çalışmıyor :D Flash Player'ın RC sürümünü çıkarmış meğer adobe, üstelik bir de sahne fonksiyonunda değişiklik yapmışlar :) hal böyle olunca şu siteye koymuş olduğum eski yani Beta sürümüne uygun olan proje bende de çalışmıyor :D yakında yeni sürümle uyumlu halini yapıp koyacağım artık :D

    YanıtlaSil