Sayfalar

1 Eylül 2010 Çarşamba

ve ogre3d'ye giriş

OGRE3D

( Object-Oriented Graphics Renderin Engine – Nesneye Yönelimli Grafik Render Motoru )

“C++’da yazılmış sahneye yönelimli bu esnek 3d motoru, geliştiricilerin 3D ve 2D grafikleri kullanan uygulamaları daha kolay ve kullanışlı bir şekilde üretmelerini sağlamak için tasarlandı.” demiş OGRE ekibi bu emekleri hakkında ( ingilizçe çevirimde sorunlar olabilir artık normal karşılayın ). Bu noktada bu ekibe katılmadan edemiyorum zira Ogre’nin sıkıntı yaşatan anlarının haricinde kullanmasını öğrenildiğinde harikalar yaratabilme potansiyeline bir kullanışlılık sunmaktatır.Gerek kendi başına olan yetenekleri ile gerekse de harici olarak yazılmış kütüphanlerin o muhteşem yetenekleri ile birlikte OGRE harikalar yaratmaktadır.

Bu harici kütüphanelere örnek verecek olursak;

  • Hydrax oldukça güzel bir okyanus kütüphanesidir.
  • Caelium, SkyX kadar olmasa da yetenekli bir atmosfer kütüphanesidir.
  • CEGUI kullanmasını öğrendikten sonra oldukça hoşuma giden bir arayüz kütüphanesidir.
  • ArToolkitPlus da OGRE için sanal gerçeklik uygulamaları yapabileceğiniz bir kütüphanedir.
  • OgreBullet veya NxOgre gibi kütüphaneler de gerekli fizik kütüphanelerdir.

Bunlar gibi kütüphaneler ile birlikte Ogre, bizlere gerçekten de güçlü bir yapıya sahip olduğunu bir kere daha göstermiş oluyor.

Şimdi derlenebilir projeler oluşturmak için Ogre3D’nin kurulumu sayfasına göz atabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder