Temel sınıflar yazı dizimde sıra geldi üçüncü bölüme.
Bir önceki yazımda ExampleApplication sınıfından bahsetmiştim, bu seferki yazımda da
ExampleFrameListener sınıfından bahsetmek istiyorum.
Şimdi öncelikle sınıfımızın içindeki değişkenlere bir göz atalım. İçlerinde en dikkat çekici nitelikte olanlar aşağıdakiler gibidir. Diğerleri de önceden bahsettiğim değişkenlerdendir. O yüzden şimdi bize yeni ve önemli olanlarla devam edelim.
- std::string mDebugText;
- TextureFilterOptions mFiltering;
- Overlay* mDebugOverlay;
- OIS::InputManager* mInputManager;
- OIS::Mouse* mMouse;
- OIS::Keyboard* mKeyboard;
- OIS::JoyStick* mJoy;
"mDebugText" değişkeni strig sınıfından bir değişkendir ve tahmin edebileceğiniz gibi string ifadeler içindir.
"mFiltering" değişkeni "TextureFilterOptions" kümesinin elemanlarıdır. Bu elemanlardan
"TFO_BILINEAR" constructor'da aktifleşmiş durumda. Yani projeniz
"TFO_BILINEAR" filtresi aktif olacak şekilde size sunuluyor. Klavyeden
" T " tuşuna bastığınız zaman küme elemanları arasında değişiklik yapıyor. Bunun ayarlamalarını da yine
ExampleFrameListener'ın bir fonksiyonu halletmektedir. Ancak buna yine sonra değineceğim. Şimdi bu kümenin elemanlarıyla devam edelim. "
TFO_NONE, TFO_BILINEAR, TFO_TRILINEAR, TFO_ANISOTROPIC" değerleri bizim kullanabileceğimiz değişkenlerdir. Ancak bu değişkenler arasında ne gibi farklılıklar var tam ben de emin değilim. Size aşağıdaki örnekte bu değişkenler arasındaki farkı göstermek istedim. Buradan da anlaşılabileceği gibi en düzgün görüntü veren filtre tipi
TFO_ANISOTROPIC filtredir. Ancak iyi olan performansı da en çok zorlayandır mantığıyla sisteminiz iyise ve iyi optimize edilmiş kodlarınız varsa kullanmanızı tavsiye edebilirim :)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder